سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کس به لاغ نپرداخت جز که اندکى از خرد خود بپرداخت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :215
بازدید دیروز :280
کل بازدید :2095070
تعداد کل یاداشته ها : 1987
103/8/26
1:41 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

در آیات قرآنی، برای نظام هستی از جمله زمین و آسمان و نیز جن و انسان ، اجلی است که در آن زمان بندی تبدیلاتی رخ می دهد به طوری که آسمان و زمینی دیگر از نظام دیگری پدید می آید: یَوْمَ تُبَدَّلُ الأرْضُ غَیْرَ الأرْضِ وَ السَّماوَاتُ.(ابراهیم، آیه 48)

بنابراین، برای همه نظام کنونی اجلی است که پایان این رخ عظیم خواهد بود. البته بر اساس آموزه های وحیانی قرآن، دو نوع اجل وجود دارد: 1. اجل مقضی که گاه از آن به اجل معلق نیز یاد می شود و قابل تغییر و تبدیل است: هُوَ الَّذِی خَلَقَکُم مِن طِینٍ ثُمَّ قَضَی أَجَلٌ؛ همان کسی که شما را از خاک آفرید و سپس اجل را قضا کرد. بر اساس این آیه عمر آدمی دارای یک اجلی است که می تواند تغییر یابد؛ چنان که در روایات است با صدقات و صله رحم می توان اجل مقضی و معلق را تغییر داد؛ 2. اجل مسمی که همان اجل تعیین شده ای از سوی خداوند است که دیگر تغییر نمی یابد؛ زیرا بر خلاف حکمت است که تغییر یابد و می دانیم که حکمت الهی تغییر ناپذیر و تبدیل ناپذیر است: یا من لاتبدل حکمته الوسایل، ای خدایی که حکمتش با وسایل تغییر نمی یابد؛ یعنی وسایل و اسباب هیچ تغییری در این حکمت نخواهد داد. از آن جایی که اجل مسمی عندالله است تغییر نمی یابد. خداوند درباره عندالله بودن این اجل می فرماید: أَجَلٌ مُسَمّی عِندَهُ. بنابراین، هیچ تغییر در این اجل مسمای عندالله رخ نخواهد داد؛ زیرا خداوند فرموده است: مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَ مَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ ؛ هر چه نزد شماست از میان می رود و هر آن چه نزد خداست باقی است.(نحل، آیه 96)


95/6/13::: 4:49 ع
نظر()